Thursday, May 22, 2014

ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္းသိထားအပ္ေသာ ဓမၼ၊အဓမၼ အျငင္းပြားမႈဆိုင္ရာ ၀ိနည္းဓမၼကံ အေရး

(က) ၀ိနိစၦယ လုပ္ရသည့္ အေၾကာင္းအရင္း

      နိဂဏၭနာဋပုတၱ မဟာ၀ီရဂ်ိန္းဘုရား ကြယ္လြန္ျပီးေနာက္ တပည့္တို႔သည္ ‘သင္သည္ ဓမၼ၀ိနိယမသိ၊ ငါသည္ ဓမၼ၀ိနိယသိ၏၊ သင္သည္ တရားမက်င့္၊ ငါသည္ တရားက်င့္၏၊ သင့္စကားသည္ အက်ိဳးမရွိ၊ ငါ့စကားသည္ အက်ိဳးရွိ၏၊ သင္စြမ္းႏိုင္လွ်င္ေျဖရွင္းေလာ့’ စသည္ျဖင့္ အခ်င္းခ်င္းႏႈတ္လွံထိုး ျငင္းခုန္ကုန္၏။ ျမတ္စြာဘုရား သာသနာ၌ အၾကင္ ၀ိ၀ါဒဓိကရုဏ္းသည္ေပၚလာသည္ရွိေသာ္ ‘ရဟန္းတို႔ အာလံုး (ေစာဒက<အမွားဟုေထာက္ျပသူ> ၊စုဒိတက <အမွားဟုတ္မဟုတ္ ၀န္ခံျငင္းဆန္သူ> ၊၀ိနည္းဓိုရ္ <အမွားဟုတ္မဟုတ္ ဆံုးျဖတ္စီရင္သူ> ) စုစည္းလ်က္ တရားဥပေဒစည္းမ်ဥ္းကို စူးစမ္းဆင္ျခင္ျပီးလွ်င္ ျငိမ္းေစရမည္’ ဟု ရွင္ေတာ္ဘုရားညြန္ၾကားထား၏။ (ဥပရိပဏၰာသ၊ ေဒ၀ဒဟသုတ္၊ သာမဂါမသုတ္)။

 အဘယ္သည္ ‘တရားဥပေဒစည္းမ်ဥ္းျဖစ္သနည္း’။ အသစ္ၾကားနာရေသာ ေဒသနာျဖစ္ေစ၊ သံသယျဖစ္ဖြယ္ ေဒသနာကိုျဖစ္ေစ ထင္ရွားရွိေသာ သုတ္တရား ၀ိနိယတရား၌ ႏွီးေႏွာတိုက္ဆိုင္ၾကည့္ရမည္။ အကယ္၍ မကိုက္ညီလွ်င္ ‘ဤစကားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားေတာ္ တရားေတာ္မဟုတ္၊ မွားယြင္းေသာ စကားသာျဖစ္သည္’ ဟု ဆံုးျဖတ္ရမည္။ (ဒီဃနိကာယ္၊မဟာ၀ဂ္၊မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္၊ မဟာပေဒသ၄ပါး)။ လက္ရွိ ဓမၼ၀ိနိယသည္ မျပည့္စံုဟု မဆိုထိုက္ ဘုရားရွင္ကိုယ္စား ေဒသနာထားခဲ႔ရန္ လံုေလာက္ျပီျဖစ္ေၾကာင္း မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္လာ ‘ေ၀ဠဳ၀ရြာ၌ ၀ါဆိုေတာ္မူျခင္းအခန္း’ ႏွင့္ ‘ျမတ္စြာဘုရား၏ေနာက္ဆံုးစကားေတာ္အခန္း’ တြင္ ေတြ႔ရွိႏိုင္ပါသည္။ ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ထိုလမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ၀ိနိစၦယလုပ္ထားျပီးသည္မ်ားကို လက္မခံလိုေသာ သူမ်ားသည္ အမွန္စင္စစ္ သာသနာ့အႏၱရာယ္ ဓမၼႏၱရာယ္ အဓမၼ၀ါဒီမ်ားသာျဖစ္ေပသည္။

(ခ) အဓမၼ၀ါဒ အဓမၼ၀ါဒီဟု သတ္မွတ္ျခင္း

     သာသနာပ တိတၳိ၀ါဒမ်ားကို အဓမၼ၀ါဒဟု မသတ္မွတ္ဘဲ ‘ဘုရားရွင္မေဟာသည္ကို ေဟာသည္ ေဟာထားသည္ကုိမေဟာ’ ‘ဓမၼ၀ိနိယမဟုတ္သည္ကို ဟုတ္သည္ ဟုတ္ေနသည္ကိုမဟုတ’္ဟု ယူဆေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၏ ၀ါဒကိုသာ အဓမၼ၀ါဒ ဓမၼႏၱရာယ္ၾကီးအျဖစ္ ရႈျမင္ၾကပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားလက္ခ်က္ျဖင့္သာ သာသနာေတာ္ကြယ္ပ ရမည္ဟု ျမတ္ဘုရားမိန္႔ထား ေသာေၾကာင့္တည္း။ (နိဒါန၀ဂ္သံယုတ္၊ ကႆပသံယုတ္၊ သဒၶမၼပၸဋိရူပကသုတ္)။ ထို အဓမၼ၀ါဒကို မဖယ္ရွား ဓမၼ၀ိနိယအျဖစ္ ခိုင္ျမဲစြာ လက္ခံၾကသူတို႔သည္ အမွန္စင္စစ္ သာသနာ့အႏၱရာယ္ ဓမၼႏၱရာယ္ အဓမၼ၀ါဒီမ်ားသာျဖစ္ေပသည္။

(ဂ) အဓိကရုဏ္းကိုေျဖရွင္းျခင္း

              ၀ိ၀ါဒါဓိကရုဏ္း အႏု၀ါဒါဒိကရုဏ္း အာပတၱာဓိကရုဏ္း ကိစၥာဓိကရုဏ္း ဟူေသာ အဓိကရုဏ္းေလးပါးအား ေျဖရွင္းနည္း အေသးစိတ္လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားကို ၀ိနည္း ပရိ၀ါပါဠိေတာ္၌ ေသခ်ာစြာလမ္းညႊန္ထားျပီးျဖစ္ပါ၏။ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ားသည္ ထိုအတိုင္းက်င့္ၾကံၾကပါ၏။ ဒကာဒကာမတို႔ကသာ ‘ငါတို႔ဆရာက ဓမၼ၀ိနိယသိ၏၊ ေစာဒက ၀ိနည္းဓိုရ္မ်ားကား ဓမၼ၀ိနယမသိ။ ငါတို႔ဆရာက တရားက်င့္၏၊ သင္တို႔ကား တရားမက်င့္။ ငါတို႔ဆရာ စကားသည္ အက်ိဳးရွိ၏၊ သင္တို႔ စကားသည္ အျပစ္ရွာျခင္းျဖစ္၏’ စသည္ျဖင့္ ဂ်ိန္းမ်ားပမာ ျငင္းခုန္ေနဆဲျဖစ္သည္ကို စိတ္မသက္သာဖြယ္ သိရွိရ၏။ မွားလွ်င္ျပင္ရံုသာ ျဖစ္သည္ ဘာမွ်ခက္သည္မဟုတ္။ ခက္သည္က မိမိတို႔ကို တရားဓမၼႏွင့္မိတ္ဆက္ေပးေသာ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ဆရာသမား သိကၡာက်မည္ဟု တလြဲယူဆေနျခင္းသာျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္လည္း မိမိတုိ႔၏ ဆရာသမားသည္ အရိယာျဖစ္၏ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူေျပာသမွ် မလြဲႏိုင္ သစၥာသိျပီးျဖစ္၏ ဟုလည္း တရားေသစြဲကိုင္ ယူဆေလ့ရွိပါသည္။ အမွန္စင္စစ္ မိမိ၏ ဆရာသမားမွာ အဘယ္အခ်ိန္က အဘယ္အဆင့္အတန္းရွိေသာ အရိယာျဖစ္သြားသည္ကိ ုလားလားမွ်မသိဘဲ ယံုၾကည္ခ်က္ျဖင့္သာလွ်င္ ယူဆေနရွာေလသည္။ ပိဋကတ္ေတာ္မူ သမၼာသံဗုဒၶဘုရားေဟာျဖစ္ျခင္း ေခတ္အဆက္ဆက္ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းမ်ားက ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္လာျခင္း ဟူေသာ ဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေပသည္။ ထို႔အျပင္လည္း အဘိဓမၼာ ပုဂၢလ၀ိဘဂၤတြင္ ‘ရဟႏၱာတို႔သည္လည္း သစၥာေလးပါးကုိ အၾကြင္းမဲ႔ကုန္စင္ေအာင္ မသိ’ ဟူေသာ ေဒသနာကို မၾကားဖူး၍ အရိယာဟူက အမွား မရွိဟု ယူဆေနျခင္းျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ (သစၥာေလးပါးကို အၾကြင္းမဲ႔မသိက အဘယ္မွာလွ်င္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ႏွင့္ ပ႒ာန္းကို အၾကြင္းမဲ႔သိႏိုင္ပါအံ႔ေတာ့နညး္)။ အရိယာသည္ တရားေတာ္ျမတ္ကို ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ျပဳသည္ကားမွန္၏ သို႔ေသာ္ မိမိသိေသာ တရားကို စကားလံုး ေ၀ါဟာရ ပညတ္တိတိက်က် တင္ႏိုင္ျခင္း ရွိမရွိခ်င့္ခ်ိန္ရန္လိုအပ္လွသည္။ ထို႔သို႔မခ်င့္ခ်ိန္ပါက အရိယာကို စြပ္စြဲသည့္ ကံ ထိုက္ႏိုင္သလို ဘုရားေဟာကုိ ပစ္ပယ္သည့္အတြက္ ဘုရားရွင္ကို စြပ္စြဲသည့္ ကံၾကီးထိုက္ႏို္င္သည္ကို ၾကပ္ၾကပ္သတိထားၾကပါ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္တို႔ ခင္ဗ်ား။

(ဃ) တရားေဟာရာ၌ မွားျခင္း၏ အေၾကာင္းတရားမ်ား

                 တရားေဟာျခင္းသည္ သိရွိရေသာ သဘာ၀ျဖစ္စဥ္တို႔ကို ပညတ္တင္၍ ေဟာေျပာရျခင္းျဖစ္သည္။ ပညတ္တင္မႈလြဲလွ်င္ ေဟာသည့္တရားကပါ လြဲပါသည္။ မွန္ကန္စြာပညတ္တင္ႏိုင္ျခင္းသည္ ေဉယ်ဓံအရွင္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ အရာသာျဖစ္ေပသည္။ ေဉယ်ဓံအရွင္၏ တရားေတာ္မ်ာကို မွန္ကန္စြာ သဒၵါဖလွယ္ ေဟာေျပာႏိုင္မႈသည္ ပဋိသမၻိဒါပတၱရဟႏၱာ အရာသာျဖစ္ေပသည္။ (စတုကၠအဂုၤတၱရ ပုဂၢလ၀ဂ္ ၀ါဒီသုတ္။ အဘိ၊ ပုဂၢလပညတ္)။ ဥပမာအားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အထူးထင္ရွားလွေသာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး တစ္ပါးသည္ သည္ တပည့္မ်ားကို တရားေဟာျပရာ၌ ရွင္းခနဲျဖစ္သြားေအာင္ ေဟာေျပာႏိုင္စြမ္းေသာ ဆရာေတာ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံေတာ္သီးျခား၀ိနည္းဓိုရ္အဖြဲ႔ အမွတ္ (12) ‘၀ိနိစၦယ’ က်မ္းစာမွ ညႊန္းျပထားေသာ တရားမ်ားေဟာေျပာေနစဥ္က မည္သည့္နည္းျဖင့္မွ် ပဋိသမၻိဒါပတၱရဟႏၱာမဟုတ္ေခ်။ ဆ႒ဘိညာရဟႏၱာပင္ျဖစ္ေစ ဦးေတာ့ ေဟာသမွ် သဒၵါ (စကားလံုး စကား) အမွန္မျဖစ္ႏိုင္ေခ်။ ထိုအမွားမ်ား အဘယ္ေၾကာင့္မွားရသည္ကို ေလ့လာသံုးသပ္ျခင္းျဖင့္ ဆရာေတာ္ၾကီးကိုလည္း စြပ္စြဲပုတ္ခတ္ ေ၀ဖန္ရာမေရာက္ျခင္း၊ သာသနာေတာ္ၾကီကိုလည္း အဓြန္႔ရွည္တည္တံေစသူျဖစ္ျခင္း၊ ပိဋကတ္ေတာ္လာ ဗုဒၶ၀စနမ်ားကို စြပ္စြဲပုတ္ခတ္ရာ မေရာက္ျခင္း၊ အမွားအမွန္ကို ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္သည္ ၀ိဘဇၨဉာဏ္ အထံုပါရမီျဖစ္သြားျခင္း စသည့္ အက်ိဳးတရားမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေပလိမ္႔မည္။

(င) အမွားမ်ားကို ေလ့လာသံုးသပ္နည္း

                မည္သူမဆိုမွားႏိုင္သည္ မွားတတ္သည္ျဖစ္သည္။ တရားဓမၼႏွင့္စပ္လ်င္း၍ အမွားမ်ားကို အက်ိဳးရွိရွိေလ့လာသံုးသပ္နည္း အာစရိယ၀ါဒ တစ္ခုမွာ ‘သူမွန္လွ်င္ ၀မ္းသာလိုုက္ပါ။ သူမွားလွ်င္ သနားလိုက္ပါ။ မွန္မွန္မွားမွား ကုသိုလ္ပြားပါေစ’ ဆိုသည့္ အဆံုးအမျဖစ္သည္။ ‘သနားသည္ဆိုသည္မွာ အထင္ေသးျခင္း’ ဟု သာမန္လူျပိန္း ဖီေလာ္ေဆာ္ဖာ တို႔က ယူဆၾကေသာ္လည္း ေထရ၀ါဒ၏ သနားနည္းမွာ လူကိုသနားသည္ဟု ဂုဏ္ေက်းဇူးကို မေတြး ၀ါးလံုးရွည္ျဖင့္သိမ္းက်ံဳးပတ္ရိုက္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ မွားရသည့္အေၾကာင္းတရားကို နားလည္လက္ခံေပးကာ သံေ၀ဂယူျခင္း အမွားျပင္ေပးျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

တရားေတာ္ႏွင့္စပ္လ်င္း၍ အျငင္းပြားဖြယ္မ်ားျဖစ္လာလွ်င္ မ်ားစြာေသာေယာဂီတို႔က ‘ကိုယ္တိုင္မျမင္ဖူးတဲ႔တရား မွားတယ္မွန္တယ္ မေ၀ဖန္လိုပါ’ ဟု ဆိုတတ္ၾကေလသည္။ (ကိုယ္တိုင္မျမင္ဖူးေသာ္လည္း ျမင္ဖူးသူျမတ္စြာဘုရားမည္သို႔ ေဟာသည္ကို နားလည္ေအာင္ ၾကိဳးစားရမည္။ မိမိဆရာကျမင္ဖူးေၾကာင္း ေသခ်ာသိပါသလား။ ဘုရားႏွင့္ ဆရာ ဆန္႔က်င္လာလွ်င္ ?)။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ အလိုေတာ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ စကားကို ရဲရဲ၀ံ႔၀ံ႔ ဆိုလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္ေလသည္။ ‘ရဟန္းတို႔ အၾကင္သူတို႔သည္ ဘုရား၊တရား၊သံဃာ ရတနာသံုးပါးတု႔ိ၏ အျပစ္ကို ေျပာလာၾကလွ်င္ ေရွးဦးစြာ ႏွလံုးမသာမယာျခင္း မျဖစ္ၾကကုန္လင့္။ ႏွလံုးမသာမယာျဖစ္ျခင္းသည္ သင္တို႔အားသာလွ်င္ (မဂ္ဖိုလ္၏) အႏၱရာယ္ျဖစ္ရာသည္။ ဦးစြာ စီစစ္ပိုင္းျခားဦးေလာ့။ မဟုတ္လွ်င္ မဟုတ္သည့္အတိုင္း သင္တို႔ေျဖရွင္းၾကရမည္။’ (ဒီ၊သီလကၡန္၊ ျဗဟၼဇာလသုတ္) ဟု မိန္႔ဆိုေတာ္မူခဲ႔ပါသည္။

                အာနႏၵာ သမၼဳခါ ၀ိနည္းသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ ျဖစ္သနည္း၊ အာနႏၵာ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ဓမၼဟုတ္၏ ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ဓမၼမဟုတ္ ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ၀ိနည္းဟုတ္၏ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ၀ိနည္းမဟုတ္ ဟူ၍ လည္းေကာင္း ျငင္းခုံကုန္၏။ အာနႏၵာ ထိုရဟန္း အားလံုးသည္ ညီညီညြတ္ညြတ္ စည္းေ၀းရမည္၊ စည္းေ၀းျပီးလွ်င္ တရားဥပေဒ စည္းမ်ဥ္းကို ဉာဏ္ျဖင့္ စူးစမ္း ဆင္ျခင္ ရမည္၊ တရားဥပေဒ စည္းမ်ဥ္းကို ဉာဏ္ျဖင့္ စူးစမ္းဆင္ျခင္ျပီးလွ်င္ အၾကင္ အျခင္းအရာ အားျဖင့္ ျငိမ္းေစသည္ရွိေသာ္ ထိုတရားဥပေဒ စည္းမ်ဥ္းႏွင့္ညီ၏၊ ထိုအျခင္းအရာအားျဖင့္ ထိုအဓိကရုဏ္းကို ျငိမ္းေစရမည္။ အာနႏၵာ ဤသို႔လွ်င္ သမၼဳခါ၀ိနည္းသည္ ျဖစ္၏။ ဤ သို႔လွ်င္ ဤသာသနာေတာ္၌ သမၼဳခါ ၀ိနည္းျဖင့္ အခ်ိဳ႕ေသာ ၀ိ၀ါဒါဓိကရုဏ္းတို႔၏ ျငိမ္းျခင္းသည္ ျဖစ္၏။ (ဥပရိပဏၰာသ၊ ၁-ေဒ၀ဒဟ၀ဂ္၊ ၄-သာမဂါမသုတ္၊စဥ္ ၄၇။ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳျပီးေနာက္ အယူမကြဲျပားေစရန္ နည္းမ်ားေဟာၾကားျခင္း၊ လံုး၀ အျပစ္မေျပာၾကႏွင့္ဟု မမိန္႔ေၾကာင္းသတိျပဳပါ)

  ေစာဒက (အမွားဟု စြပ္စြဲသူ) သည္ က်င့္၀တ္၅ပါးႏွင့္အညီ ေစာဒနာ (စြပ္စြဲရမည္)
၁) သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာအခါ၌ ေျပာဆိုရမည္၊ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ အခါ၌ မေျပာဆိုရ။ (ဥပမာ - တရားေဟာေနတုန္း ပူေဇာ္ပြဲလုပ္ေနတုန္း အရွက္ခြဲသလို မေျပာရ)
၂) ဟုတ္မွန္သည္ကို ေျပာဆိုရမည္၊ မဟုတ္မွန္သည္ကို မေျပာဆိုရ။
၃) သိမ္ေမြ႔ႏူးညံ႔စြာ ေျပာဆိုရမည္၊ ၾကမ္းတမ္းစြာ မေျပာဆိုရ။
၄) အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ စပ္သျဖင့္ ေျပာဆိုရမည္၊ အက်ိဴးစီးပြားႏွင့္ မစပ္သျဖင့္ မေျပာဆိုရ၊
၅) ေမတၱာစိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ေျပာဆိုရမည္၊ ေဒါသစိတ္ျဖင့္ မေျပာဆိုရ၊ (အမွားျပဳျပင္ေပးလိုစိတ္ ေမြးရမည္)
(၀ိ၊၅၊၂၈၀)

စုဒိတက (စြပ္စြဲခ်က္မ်ားကို ေျဖရွင္းသူ) သည္ က်င့္၀တ္၂ပါးႏွင့္ အညီ ေသာဓနာ (ေခ်ပ) ရမည္-----
၁) စုဒိတကသည္ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေျပာဆိုတင္ျပ ေျဖရွင္းရမည္၊ (မွားမိလွ်င္အမွား၊ မွန္လွ်င္အမွန္ ေျပာရမည္၊ အျပစ္ရွာခံရသည္ စသည္ျဖင့္ မဆီမဆိုင္ေျပာရ)
၂) စုဒိတကသည္ ေစာဒကအေပၚ၌လည္းေကာင္း၊ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ား အေပၚ၌လည္းေကာင္း၊ ၀ိနည္းဓိုရ္ (အမွားအမွန္ စီစစ္ဆံုးျဖတ္ေပးသူ) ဆရာေတာ္မ်ား အေပၚ၌ လည္းေကာင္း အမ်က္ေဒါသ မထြက္ရန္ ေစာင့္ထိန္းရမည္။
(၀ိ၊၅၊၂၈၃)

၀ိနည္းဓိုရ္မ်ား လိုက္နာက်င့္သံုးရန္၈ခ်က္----
၁) စကားကို အလြန္ျမန္စြာမျပာရ၊
၂) ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း မေျပာရ၊
၃) ေစာဒက၌ လည္းေကာင္း စုဒိတက၌ လည္းေကာင္း ေဒါသအမ်က္မထြက္ရ၊
၄) အေဆာတလ်င္ မစဥ္းမစား မေျပာရ၊
၅) အျငင္းအခုန္ျဖစ္ေစမည့္ စကားမ်ိဳးမေျပာရ (အေထာက္အထားျဖင့္ မွားလွ်င္မွား မွန္လွ်င္မွန္ ဆံုးျဖတ္ရမည္)
၆) အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ မစပ္ေသာ စကားကုိ မေျပာရ၊
၇) တိရစၦာနကထာကို မေျပာရ၊
၈) မိမိကိုယ္တိုင္ စြမ္းႏိုင္ပါက တရားစကား ေျပာေဟာ ရမည္၊ သို႔မဟုတ္ တပါးကို ေျပာေဟာရန္ တိုက္တြန္းရမည္၊ သို႔မဟုတ္ တိတ္ဆိတ္စြာ ေနရမည္။
(၀ိ၊၅၊၂၈၇)
(၀ိ-၀ိနည္း၊ ၅-ပရိ၀ါပါဠိေတာ္၊ ဆ႒မူပါဠိစာမ်က္ႏွာ)
(၀ိနည္း ၄စူဠ၀ဂ္ ၉ပါတိေမာကၡ႒ပနကၡႏၶက တြင္ ဘုရားရွင္က အရွင္ဥပါလိ ကို အက်ယ္ေဟာထားသည္လည္း ရွိသည္)

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပိဋကတ္ေတာ္ရဲ႕ Copy Right မူပိုင္ခြင့္ ကို ေလးစားေသာအားျဖင့္ ဆရာေတာ္မ်ား ေဟာၾကားေရးသားေတာ္မူေသာ တရားမ်ားကို ပါဠိေတာ္ႏွင့္ ခ်င့္ခ်ိန္၍ ဗုဒၶေဒသနာျဖစ္သည္ ဗုဒၶေဒသနာမဟုတ္ စသည္ျဖင့္ ျငင္းခုန္ေခ်ပစီစစ္ ပိုင္ခြင့္ ကို ဥပေဒအရပင္ ေပးထားပါသည္။ ထိုလုပ္ရပ္ကလည္း မလိုလားအပ္ေသာ အျပစ္ရွာျခင္းမဟုတ္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကပင္ မတားျမစ္ရံုသာမက လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ညႊန္ျပေတာ္မူခဲ႔ပါသည္။ ထိုသို႔ သံသယျဖစ္ဖြယ္မ်ားကို စီစစ္သင့္ပါလ်က္ မစီစစ္ေစလိုျခင္း စီစစ္ထားသည္ကို လက္မခံ ေ၀ဖန္အျပစ္ရွာျခင္းမ်ိဳးသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ လမ္းညႊန္ခ်က္ကို ပ်က္ရယ္ျပဳသကဲ႔သို႔ပင္ ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။ (မသိေသးသူမ်ား သိဖို႔ပါ)

အယူအဆဟူသည္ ဒိ႒ိ ဆိုပါက ေသာတာပန္အရိယာမွာ အယူအဆႏွင့္ သက္ဆိုင္သမွ် အားလံုးမွန္ရေပမည္။ သို႔ေသာ္ ထုိသို႔မဟုတ္ေပ။ ဒီဃနိကာယ္ မဟာ၀ဂ္ မဟာနိဒါနသုတ္တြင္ အရွင္ အာနႏၵာကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ‘ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ သည္ မိမိအတြက္ သိလြယ္ကာ တိမ္တိမ္ေလး ျဖစ္လို႔ေနပါသည္’ ဟု ျမတ္ဘုရားအားေလ်ာက္ထားဖူးသည္။ အကယ္၍ ဘုရားထံေလ်ာက္ထားျခင္းမဟုတ္ပဲ ဗဟုသုတလံုး၀နည္းပါေသာ သာမန္လူတစ္ဦးကို ေဟာျပပါက ‘ေၾသာ္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္က လြယ္သကိုး’ ဟု ဧတဒဂ္မ်ားရွင္ အရွင္အာနႏၵာစကား မုခ်ယူမည္သာျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ဗဟုသုတ မျပည့္မစံုရွိေသာ ပုထုဇဥ္က ‘ ဒီ အရွင္ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ဘာေတြ အေတြးေခ်ာ္ေနလည္ မသိပါဘူး’ ေတြးပါကလည္း အရိယူပ၀ါဒကံထုိက္ေပဦးမည္။ ထိုအတူ ရဟႏၱာျဖစ္တိုင္းလည္း လုပ္သင့္ မလုပ္သင့္ အကုန္သိေနသည္မဟုတ္ေပ။ ရဟႏၱာမေထရ္မ်ားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ပညတ္ေတာ္မူရေသာ သိကၡာပုဒ္မ်ားက သက္ေသခံလ်က္သားရွိသည္။ အမွန္မွာ တရားေဟာရာတြင္ ဘယ္ေသာအခါမွ် မမွားႏိုင္ေသာ သာ၀ကရဟန္းမွာ ပဋိသမၻိဒါပတၱရဟႏၱာမ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။ ရဟႏၱာျဖစ္တိုင္း တရားအားလံုးမသိေၾကာင္း သုသိမသုတ္ အရ သိႏိုင္ေပသည္။ ဆရာေတာ္မ်ားသည္ ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္ ပါဠိေတာ္ကိုဖြင့္ဆိုေသာ အ႒ကထာ ဋီကာစသည္မ်ားအတိုင္း က်င့္သံုး၍ နားလည္သေဘာေပါက္သလိုက်င့္သံုးကာ ေဟာၾကားေတာ္မူေနရျခင္းသာျဖစ္သည္။ တခါတခါ မွားေဟာမိတတ္သည္လည္း ရွိသည္။ မွားလွ်င္ ျပင္ရံုသာ။ အမွားအမွန္ခြဲျခားသိတတ္ေအာင္ေလ့လာရံုသာ။

No comments:

Post a Comment