မိလိႏၵပဉႇာပါဠိေတာ္
၁- ဣဒၶိဗလ၀ဂ္
၈ - အကုသလေစၧဒနပဥႇာ
(ျမတ္စြာဘုရား အကုသုိလ္ အၾ<ြကင္းမဲ့ ျဖတ္ မျဖတ္ျပႆနာ)
၈။ အသွ်င္ဘုရားနာဂေသန ျမတ္စြာဘုရားသည္ အကုသ
ုိလ္အားလံုးကို ကုန္ခန္း ေလာင္ကြၽမ္းေစ၍သဗၺညဳအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူပါသေလာ၊ ထုိသို႔မဟုတ္ အကုသုိလ္တို႔ကို အၾ<ြကင္းထားလ်က္ကုန္ခန္းေလာင္ကြၽမ္းေစ၍ သဗၺညဳအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူပ
ါသေလာဟု (ေမးေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အကုသုိလ္အားလံုးကို ကုန္ခန္းေလာင္
ကြၽမ္းေစ၍ သဗၺညဳအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူ၏၊ျမတ္စြာဘုရားသည္ အကုသုိလ္ အၾ<ြကင္းအက်န္မရွိဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။အသွ်င္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရား၏ ကိုယ္၌ ဒုကၡေဝဒနာတို႔သည္ ျဖစ္ဖူးကုန္သည္ မဟုတ္ပါသေလာဟု(ေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္ ျဖစ္ဖူးကုန္၏။ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၌ (သီတင္းသံုးစဥ္) ေက်ာက္ခ်ပ္လႊာသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေျခေတာ္ကို ထိခိုက္ေဖာက္ခြဲအပ္၏။
ဝမ္းေသြးသြန္ေသာ ေရာဂါျဖစ္၏။ ကုိယ္ေတာ္သည္ေတာင့္တင္း ခက္မာသည္ရွိေသာ္ ဇီဝကေဆးဆရာသည္ဝမ္းေလွ်ာျခင္းကို ျပဳအပ္၏။ ေလနာျဖစ္လတ္ေသာ္ အလုပ္အေကြၽးမေထရ္သည္ ေရေႏြးကို ရွာမွီးစီရင္အပ္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
သွ်င္ဘုရားနာဂေသန ျမတ္စြာဘုရားသည္ အကုသိုလ္အားလံုးကို ကုန္ခန္း ေလာင္ကြၽမ္းေစ၍
သဗၺညဳအျဖစ္သို႔ အကယ္၍ ေရာက္သည္ျဖစ္အံ့၊ ထုိသို႔ျဖစ္မူ ေက်ာက္ခ်ပ္လႊာသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ေျခေတာ္ကို ထိခိုက္ေဖာက္ခြဲအပ္၏၊ ဝမ္းေသြးသြန္ေသာ ေရာဂါသည္လည္း ျဖစ္၏ဟူေသာ ထုိစကားသည္မွားရာ၏၊ ေက်ာက္ခ်ပ္လႊာသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေျခေတာ္ကို အကယ္၍ ထိခိုက္ ေဖာက္ခြဲအပ္သည္ ျဖစ္အံ့၊ ဝမ္းေသြးသြန္ေသာ ေရာဂါသည္လည္း အကယ၍ ျဖစ္အံ့၊ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားသည္အကုသုိလ္ အားလံုးကို ကုန္ခန္းေလာင္ကြၽမ္းေစ၍သဗၺညဳအျဖစ္သို႔ ေရာက္၏ဟူေသာ ထုိစကားသည္မွားရာ၏၊ အသွ်င္ဘုရား ကံႏွင့္ ကင္း၍ ခံစားမႈ'ေဝဒနာ' သည္ မရွိ၊ ထုိခံစားမႈ 'ေဝဒနာ' အားလံုးသည္ကံလွ်င္ အေၾကာင္းရင္းရွိ၏၊ ထုိေဝဒနာကို ကံေၾကာင့္သာလွ်င္ ခံစားရ၏၊ ဤျပႆနာသည္လည္းအစြန္းႏွစ္ဖက္ ထြက္ပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရားသို႔ အစဥ္ေရာက္ပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရားသည္ ထုိျပႆနာကိုေျဖရွင္းေတာ္မူပါဟု (ေလွ်ာက္၏)။မင္းျမတ္ ထုိခံစားမႈ 'ေဝဒနာ' အားလံုးသည္ ကံလွ်င္ အေၾကာင္းရင္းရွိသည္ မဟုတ္။ မင္းျမတ္ရွစ္ပါးေသာ အေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ခံစားမႈ 'ေဝဒနာ'တို႔သည္ ျဖစ္တတ္ကုန္၏။ ယင္းအေၾကာင္း ရွစ္မ်ဳိးတို႔ေၾကာင့္ မ်ားစြာေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ေဝဒနာတို႔ကို ခံစားၾကရကုန္၏။ အဘယ္ရွစ္မ်ဳိးတို႔ေၾကာင့္
ခံစားၾကရကုန္သနည္းဟူမူ-မင္းျမတ္ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ ေလေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ေပၚလာကုန္၏။သည္းေျခေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ေပၚလာကုန္၏။သလိပ္ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ေပၚလာကုန္၏။ေလ၊ သည္းေျခ၊ သလိပ္ သံုးပါးအစုအေဝး 'သႏၷိပါတ္ 'ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ေပၚလာကုန္၏။ဥတုေဖာက္ျပန္ျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ေပၚလာကုန္၏။မသင့္ေသာအစာအာဟာရေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ေပၚလာကုန္၏။ုံ႔လေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ေပၚလာကုန္၏။
မင္းျမတ္ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ ကံ၏ အက်ဳိးေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ကုန္၏။မင္းျမတ္ ဤရွစ္ပါးေသာ အေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ မ်ားစြာေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ေဝဒနာတို႔ကို ခံစားရကုန္၏။ထုိရွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္''သတၱဝါတို႔ကို ကံက ညႇဥ္းဆဲ၏'' ဟု ဆိုကုန္ရာ၏။ထုိပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ခုနစ္ပါးေသာ အေၾကာင္းကို ပယ္ကုန္၏။ ထုိပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ထုိစကားသည္ မွား၏ဟု(မိန္႔ေတာ္မူ၏)။အသွ်င္ဘုရားနာဂေသန အၾကင္ ေလေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ အနာ၊ သည္းေျခေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ အနာ၊သလိပ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ အနာ၊ ေလ,သည္းေျခ, သလိပ္ သံုးပါးအစုအေဝး'သႏၷိပါတ္' ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ အနာ၊ ဥတုေဖာက္ျပန္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ အနာ၊ မသင့္ေသာ အစာအာဟာရေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ အနာ၊ လုံ႔လေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ အနာမ်ဳိးသည္ ရွိပါ၏။ ထုိအနာအားလံုးတို႔သည္ ကံသာလွ်င္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွိပါကုန္၏။ ထုိအနာအားလံုးတို႔သည္
ကံေၾကာင့္သာလွ်င္ ျဖစ္ပါကုန္၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။မင္းျမတ္ ထုိအနာအားလံုးတို႔သည္ ကံေၾကာင့္သာလွ်င္ အကယ္၍ ျဖစ္ကုန္ျငားအံ့၊ ထုိအနာ ေရာဂါတို႔၏ မိမိတို႔၏ သီးျခား အဖို႔အစုအားျဖင့္ မွတ္ေၾကာင္း လကၡဏာတို႔သည္ မျဖစ္ေပကုန္ရာ။ မင္းျမတ္ေလသည္ ပ်က္သည္ရွိေသာ္ အေအး၊ အပူ၊ ဆာေလာင္မႈ၊မြတ္သိပ္မႈ၊ အစားလြန္မႈ၊ အထုိင္ အရပ္မ်ားမႈ၊အလြန္အားထုတ္မႈ၊ အေျပးအလႊားလြန္မႈ၊ လုံ႔လပေယာဂလြန္မႈ၊ ကံ၏အက်ဳိးဟူေသာ ဤဆယ္ပါးေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္ ပ်က္၏။ ထုိဆယ္ပါးတို႔တြင္ ေရွ႕ကိုးပါးတို႔သည္ အတိတ္ဘဝ၌ မျဖစ္ကုန္။ အနာဂတ္ဘဝ၌ မျဖစ္ကုန္။ပစၥဳပၸန္ဘဝ၌သာ ျဖစ္ကုန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ''ေဝဒနာအားလံုးတို႔ကို ကံေၾကာင့္သာ
ျဖစ္ကုန္၏'' ဟု မဆိုရကုန္။မင္းျမတ္ သည္းေျခပ်က္ေသာ္ အေအး၊ အပူ၊ မသင့္ေသာ အစာအာဟာရ
ဟူေသာ သံုးပါးေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပ်က္၏။မင္းျမတ္ သလိပ္ပ်က္ေသာ္
အေအး၊ အပူ၊ စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္ဟူေသာ သံုးပါးေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပ်က္၏။ မင္းျမတ္ အၾကင္ေလသည္ လည္းေကာင္း၊ အၾကင္သည္းေျခသည္ လည္းေကာင္း၊ အၾကင္သလိပ္သည္လည္းေကာင္း ထုိထုိ မိမိတို႔၏ပ်က္ေၾကာင္းတို႔ျဖင့္ ပ်က္လတ္၍ ေရာေႏွာပူးေပါင္းသည္ျဖစ္လ်က္ မိမိ မိမိတို႔ႏွင့္ဆိုင္ရာ ေဝဒနာကိုတုိးပြါးေအာင္ ငင္ဆြဲ၏။ မင္းျမတ္ ဥတုပ်က္၍ ျဖစ္ေသာ ေဝဒနာသည္ ဥတုပ်က္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလ၏။ မသင့္ေသာ အစာအာဟာရေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ေဝဒနာသည္ မသင့္ေသာ အစာအာဟာရေၾကာင့္ျဖစ္၏။ မင္းျမတ္ လုံ႔လေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ေဝဒနာသည္ကား ပစၥဳပၸန္တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ အမႈေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ေဝဒနာသည္ရွိ၏။ ေရွးကံအက်ဳိးျဖစ္ေသာေဝဒနာသည္ ရွိ၏။ ကံ၏ အက်ဳိးေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ေဝဒနာသည္ ေရွး၌ ျပဳလုပ္အပ္ေသာ ကံေၾကာင့္ျဖစ္၏။ မင္းျမတ္ ဤသို႔လွ်င္ကံအက်ဳိးေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ေဝဒနာသည္ နည္း၏။ ထုိမွ ၾ<ြကင္းေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ေဝဒနာသည္ မ်ား၏။ထုိသို႔ ေဝဒနာျဖစ္ရာ၌ သူမိုက္တို႔သည္''အလံုးစံုေသာ ေဝဒနာကို ကံအက်ဳိးေၾကာင့္ သာလွ်င္ ျဖစ္ကုန္၏'' ဟု အယူသည္းၾကကုန္၏။ထုိကံကို ဘုရားÓဏ္ေတာ္ႏွင့္ ကင္း၍ ျခားနား ပိုင္းျဖတ္ျခင္းကို ျပဳလုပ္ျခင္းငွါ မစြမ္းႏိုင္။
မင္းျမတ္ ေျခေတာ္ကို ေက်ာက္ခ်ပ္လႊာ ထိခိုက္ေဖာက္ခြဲအပ္သည္ ျဖစ္၍ ျမတ္စြာဘုရား ခံစားရေသာ ေဝဒနာသည္ ေလေၾကာင့္ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ေခ်၊ သည္းေျခေၾကာင့္ ျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္ေခ်၊ သလိပ္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ေခ်၊ ေလ,သည္းေျခ, သလိပ္ သံုးပါးအစုအေဝး သႏၷိပါတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ေခ်၊ ဥတုပ်က္၍ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ေခ်၊ မသင့္ေသာ အစာေၾကာင့္ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ေခ်၊ ကံအက်ဳိးေၾကာင့္ ျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္ေခ်၊ လုံ႔လေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေပ၏။မင္းျမတ္ ေဒဝဒတ္သည္ ဘဝ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာတို႔ပတ္လံုး ျမတ္စြာဘုရား အေပၚ၌ ရန္ၿငဳိးဖြဲ႕ခဲ့၏၊ထုိေဒဝဒတ္သည္ ထုိရန္ၿငဳိးျဖင့္ ႀကီးမားေလးလံေသာေက်ာက္တံုးကို (ယႏၲရားျဖင့္) ယူ၍ ''ျမတ္စြာဘုရား၏ ဦးေခါင္းေတာ္ထက္၌ ခ်အံ့'' ဟု လႊတ္လိုက္၏၊ ထုိအခါ တစ္ပါးကုန္ေသာ ေက်ာက္ေတာင္
ထြတ္ ႏွစ္ခုတို႔သည္ လာကုန္၍ ထုိေဒဝဒတ္ လႊတ္လိုက္ေသာ ေက်ာက္တံုးႀကီးကို ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔
မေရာက္မီသာလွ်င္ ခံလင့္ကုန္၏၊ထုိေက်ာက္ေတာင္ထြတ္ႏွစ္ခုတို႔၏
တုိက္ခတ္မိျခင္းေၾကာင့္ ေက်ာက္ခ်ပ္လႊာသည္ ကြဲထြက္ကာ စဥ္က်လ်က္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေျခေတာ္၌ က်၍ ေသြးကို ျဖစ္ေစ၏။မင္းျမတ္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဤေသြးစိမ္းတည္ေသာ ေဝဒနာသည္ ေရွးကံဝိပါက္ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ပစၥဳပၸန္ လုံ႔လျပဳမႈေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ျဖစ္ရေလ၏၊ထုိႏွစ္မ်ဳိးထက္ အလြန္တစ္ပါးေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ေဝဒနာသည္ မရွိ။မင္းျမတ္ လယ္ယာ မေကာင္းေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ မ်ဳိးေစ့ မေကာင္းေသာေၾကာင့္ လည္း
ေကာင္း မ်ဳိးေစ့သည္ ေကာင္းစြာ မျဖစ္ထြန္းသကဲ့သို႔၊ မင္းျမတ္ဤအတူသာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ဤေသြးစိမ္း တည္ေသာ ေဝဒနာသည္ ေရွးကံဝိပါက္ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ပစၥဳပၸန္ လုံ႔လျပဳမႈေၾကာင့္လည္းေကာင္း ျဖစ္ရေလ၏၊ ထုိႏွစ္မ်ဳိးထက္ အလြန္
တစ္ပါးေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ေဝဒနာသည္ မရွိ။မင္းျမတ္ ဥပမာတစ္မ်ဳိးေသာ္ကား ဝမ္းတြင္း ဓာတ္ပ်က္စီးေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ အာဟာရဓာတ္ ပ်က္စီးေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း စားဖြယ္သည္ ေကာင္းစြာ မေၾကညက္၊ မင္းျမတ္ ဤအတူ
သာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဤေဝဒနာသည္ ေရွးကံဝိပါတ္ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ပစၥဳပၸန္ လုံ႔လျပဳမႈ
ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ျဖစ္ရေလ၏၊ ထုိႏွစ္မ်ဳိးထက္အလြန္ တစ္ပါးေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ
ေဝဒနာသည္ မရွိ။ မင္းျမတ္ စင္စစ္ဧကန္ အမွန္ေသာ္ကား ျမတ္စြာဘုရားအား ကံအက်ဳိးေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ေဝဒနာသည္ မရွိ၊ မသင့္ေသာအစာအာဟာရေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ေဝဒနာသည္မရွိ၊ ၾ<ြကင္းကုန္ေသာ (ေျခာက္ပါးေသာ)အေၾကာင္း သမု႒ာန္တို႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားအား ေဝဒနာသည္ ျဖစ္၏။စင္စစ္အားျဖင့္ ၾ<ြကင္းေသာ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ထုိေဝဒနာျဖင့္လည္း ျမတ္စြာဘုရားကို အသက္(ဇီဝိတိေႁႏ ́)မွ ခ်ျခင္းငွါ မတတ္ႏိုင္။
မင္းျမတ္ မဟာဘုတ္ေလးပါးလွ်င္ အရင္းရွိေသာ ဤကိုယ္၌ အလိုရွိအပ္ကုန္, အလို မရွိအပ္ကုန္ေသာ၊ ေကာင္း, မေကာင္းေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ က်ေရာက္တတ္ကုန္၏။မင္းျမတ္ ေကာင္းကင္၌ပစ္ေသာ ခဲသည္ ေျမႀကီး၌ က်ေရာက္၏၊ မင္းျမတ္ ခဲသည္ ေရွး၌ ျပဳဖူးေသာ ကံေၾကာင့္ ေျမႀကီး၌က်သေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ဘုရား မဟုတ္ပါ၊အသွ်င္ဘုရား ေျမႀကီး၌ ကုသုိလ္၊ အကုသုိလ္၏ အက်ဳိးကို ခံစားရာေသာ အေၾကာင္းသည္ မရွိပါ၊ အသွ်င္ဘုရား ပစၥဳပၸန္ျဖစ္ေသာ ေရွးကံေဟာင္းကင္းေသာ အေၾကာင္းျဖင့္ ထုိခဲသည္ ေျမ၌ က်ေရာက္၏။ မင္းျမတ္ ေျမႀကီးကဲ့သို႔ ထို႔အတူ ျမတ္စြာဘုရားကို မွတ္အပ္၏၊ ခဲသည္ ေရွးကျပဳခဲ့ေသာ ကံေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ ေျမႀကီး၌ က်ေရာက္သကဲ့သို႔၊မင္းျမတ္ ဤအတူသာလွ်င္ ေရွးကျပဳခဲ့ေသာ ကံေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ(ေျမႀကီး၏) ထုိေက်ာက္ခ်ပ္လႊာသည္ျမတ္စြာဘုရား၏ ေျခေတာ္၌ က်ေရာက္၏။မင္းျမတ္ ဤေလာက၌ကား လူတို႔သည္ ေျမႀကီးကို ဖ်က္လည္း ဖ်က္ကုန္၏၊ တူးလည္း တူးကုန္၏၊မင္းျမတ္ ေရွးကျပဳအပ္ေသာ ကံေၾကာင့္ ထုိလူတို႔သည္ ေျမႀကီးကို ဖ်က္လည္း ဖ်က္ကုန္ သေလာ၊တူးလည္း တူးကုန္သေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ဘုရား မဟုတ္ပါဟု (ေလွ်ာက္၏)။ မင္းျမတ္ဤအတူသာလွ်င္ အၾကင္ေက်ာက္ခ်ပ္လႊာသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေျခေတာ္၌ က်ေရာက္၏။ ထုိေက်ာက္ခ်ပ္လႊာသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေရွးကျပဳအပ္ေသာကံေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေျခေတာ္၌ က်သည္မဟုတ္။ မင္းျမတ္ ျမတ္စြာဘုရားအား အၾကင္ ဝမ္းေသြးသြန္ေသာ အနာသည္လည္း ျဖစ္၏၊ ထုိဝမ္းေသြးသြန္ေသာ အနာသည္လည္း ေရွးကျပဳအပ္ေသာ ကံေၾကာင့္ မျဖစ္၊ ေလ, သည္းေျခ, သလိပ္ အစုအေဝးဟူေသာ သႏၷိပါတ္ေၾကာင့္သာလွ်င္ ျဖစ္၏၊ မင္းျမတ္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ကိုယ္၌က်ေရာက္ ျဖစ္ေပၚကုန္ေသာ အလံုးစံုေသာ အနာေရာဂါတို႔သည္ ေရွးကံေၾကာင့္ မျဖစ္ကုန္၊ ေျခာက္ပါးကုန္ေသာ ထုိအနာေရာဂါျဖစ္ျခင္း အေၾကာင္း သမု႒ာန္တို႔တြင္ တစ္ပါးပါးေသာ အေၾကာင္းသမု႒ာန္ေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္၏။
မင္းျမတ္ နတ္ထက္ နတ္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သံယုတၱနိကာယ္ဟု ျမတ္ေသာ
အမည္ တံဆိပ္ခပ္ႏွိပ္အပ္ေသာ ေမာဠိယသီဝကအေျဖ၌ ဤစကားကိုလည္း ေဟာေတာ္မူအပ္ၿပီ-''သီဝက ဤေလာက၌ သည္းေျခလွ်င္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွိကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏၊သီဝကဤေလာက၌ သည္းေျခလွ်င္ ျဖစ္ေၾကာင္းရွိကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏ဟူေသာ ဤအေၾကာင္းကို ကိုယ္တုိင္လည္း ဤသို႔ သိအပ္၏၊သီဝက ဤေလာက၌ သည္းေျခလွ်င္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွိကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏ဟူေသာ ဤအေၾကာင္းကို ေလာကသည္လည္း အမွန္ဟု သမုတ္အပ္၏၊ သီဝက ထုိသို႔ျဖစ္ရာဤသတၱဝါ ပုဂၢိဳလ္သည္ တစ္စံုတစ္ခု သုခကိုျဖစ္ေစ၊ ဒုကၡကို ျဖစ္ေစ၊ ဥေပကၡာကို ျဖစ္ေစ ခံစား၏၊ ထုိအားလံုးသည္ ေရွးကံေၾကာင့္ ျဖစ္၏ဟု ဤသို႔ဆိုေလ့ရွိကုန္၊ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ ကိုယ္တုိင္ သိအပ္သည္ကိုလည္းေက်ာ္လြန္ကုန္၏၊ ေလာက၌ အမွန္ဟုသမုတ္အပ္သည္ကိုလည္း ေက်ာ္လြန္ကုန္၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ထုိသမဏျဗာဟၼဏတို႔၏ စကားကိုအမွားဟု (ငါ) ဆို၏။ သီဝက ဤေလာက၌ သလိပ္လွ်င္္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွိကုန္ေသာအခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ျဖစ္ကုန္၏၊ သီဝက ေလလွ်င္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွိကုန္ေသာ။ပ။ သီဝကသည္းေျခ, ေလ, သလိပ္ အေပါင္း အစု သႏၷိပါတ္လွ်င္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွိကုန္ေသာ။ပ။သီဝက ဥတုပ်က္ျခင္းလွ်င္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွိကုန္ေသာ။ပ။ သီဝက မသင့္ေသာ အစာအာဟာရလွ်င္ျဖစ္ေၾကာင္းရွိကုန္ေသာ။ပ။ သီဝက လုံ႔လလွ်င္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွိကုန္ေသာ။ပ။ သီဝက ဤေလာက၌ ကံဝိပါက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏၊ သီဝက ဤေလာက၌ ကံဝိပါက္ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏ဟူေသာ ဤအေၾကာင္းကို ဤသို႔ကိုယ္တုိင္လည္း သိအပ္၏၊ သီဝကဤေလာက၌ ကံဝိပါက္ေၾကာင့္ ျ
ဖစ္ကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏ဟူေသာ ဤအေၾကာင္းကိုေလာကသည္လည္း အမွန္ဟု သမုတ္အပ္၏၊ သီဝကထုိသို႔ျဖစ္ရာ သတၱဝါပုဂၢိဳလ္သည္ တစ္စံုတစ္ခု သုခကို ျဖစ္ေစ၊ ဒုကၡကို ျဖစ္ေစ၊ ဥေပကၡာကို ျဖစ္ေစခံစား၏၊ ထုိခံစားမႈ အားလံုးသည္ ေရွးကံေၾကာင့္ျဖစ္၏ဟု ဆိုေလ့ရွိကုန္၊ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ ကိုယ္တုိင္သိအပ္သည္ကိုလည္း ေက်ာ္လြန္ကုန္၏၊ ေလာက၌ အမွန္ဟု သမုတ္အပ္သည္ကိုလည္း ေက်ာ္လြန္ကုန္၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ထုိသမဏျဗာဟၼဏတို႔၏ စကားကို အမွားဟု (ငါ) ဆို၏''ဟု ေဟာအပ္၏။
မင္းျမတ္ ဤျပခဲ့ေသာ စကားႏွင့္ အညီလည္း အလံုးစံုေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ ကံဝိပါက္ေၾကာင့္သာျဖစ္ကုန္သည္ မဟုတ္ကုန္၊ မင္းျမတ္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အကုသုိလ္အားလံုးကို ေလာင္ကြၽမ္းေစ၍သဗၺညဳအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူ၏ဟု ဤသို႔ ဆိုခဲ့တုိင္း မွတ္ေလေလာ့ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ဘုရား နာဂေသန ေကာင္းလွပါ၏၊ ဤသို႔ ဤအေၾကာင္းကို အသွ်င္ဘုရား မိန္႔ေတာ္မူသည့္အတုိင္းဝန္ခံပါ၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။ ။
ရွစ္ခုေျမာက္ အကုသလေစၧဒနပဥႇာ ၿပီး၏။
-------------------(ေ၀ဒနာဆိုတာ စိတ္ျဖစ္တိုင္းယွဥ္တယ္။ အလံုးစံုေသာေ၀ဒနာဆိုတာ အလံုးစံုေသာ စိတ္ပဲ။ ကံ၏ အက်ိ ဳးျဖစ္တဲ႔ ဓမၼေတြက ဥပါဒိႏၷဓမၼ ဆိုျပီး အဘိဓမၼာမွာသံုးတယ္။ ကံ၏ အက်ိ ဳး မဟုတ္တ႔ဲ ဓမၼေတြက အႏုပါဒိႏၷဓမၼေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ႔ သုတၱန္ေဒသနာမွာ အဲေလာက္ၾကီး အႏုပါဒိႏၷ ဥပါဒိႏၷဓမၼကို ခြဲေဟာေနတာေတာ့မဟုတ္ဘူး ဆိုေပမဲ႔ အႏုပါဒိႏၷ ဥပါဒိႏၷဓမၼ အရေကာက္နဲ႔ ယူလည္းမမွားဘူး။ ဤကားစကားခ်ပ္ေပါ့ဗ်ာ)---------------
အစ္ကိုေက်ာ္ဦးေရ မိလိႏၵပၪႇာအ႒ကထာ မရွိေပမဲ႔ သံယုတ္အ႒ကထာကေတာ့ရွိတယ္။ ေက်းဇူးျပဳ၍ရွာေပးပါလားအစ္ကို။ ကံကုန္တယ္ဆိုတာကုိ မုခ် အေနနဲ႔ ဖြင့္မွာ မဟုတ္ေပမဲ႔။ ကာယိကဒုကၡေ၀ဒနာ ဒုကၡသဟဂုတ္ကာယ၀ိညာဏ္စိတ္ဟာ ကံေၾကာင့္မဟုတ္တာေတြရွိတယ္ ဆိုတဲ႔ ဗုဒၶ၀စန ပရိယာယ စကားျမတ္ကို ဘယ္လိုဖြင့္လည္း ဆိုတာ ကိုေပါ့။ေနာက္ျပီးေတာ့ တိကနိပါတ္အဂုၤတၳိဳရ္ (၇)၂ မဟာ၀ဂၢ ၁- တိတၳာယနသုတ္ ဆိုျပီးလည္းရွိတယ္။ ဒါလည္း တူပါတယ္။ သိပ္မကြာဘူး။
သဠာယတနသံယုတ္ပါဠိေတာ္
၃- အဠသတပရိယာယ၀ဂ္
၁-သီ၀ကသုတ္
၂၆၉။ အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ ရွဥ့္နက္တို႔အား အစာေကြၽးရာ ျဖစ္ေသာ
ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္း၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူ၏၊ထုိအခါ ေမာဠိယသီဝကမည္ေသာ ပရိဗုိဇ္သည္ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာ ဘုရား ႏွင့္အတူ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္ေျပာဆုိၿပီးလွ်င္တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထုိင္ေနၿပီးေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားအားဤစကားကုိ ေလွ်ာက္ထား၏-''အသွ်င္ေဂါတမ ဤသတၱဝါပုဂၢိဳလ္သည္ တစ္စံုတစ္ခုေသာ သုခကုိျဖစ္ေစ၊ ဒုကၡကုိျဖစ္ေစ၊ ဥေပကၡာကုိျဖစ္ေစ ခံစား၏။ ထုိအားလံုးသည္ ေရွးကံ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္၏ဟု ဆုိေလ့ရွိကုန္ေသာ ဤသို႔ယူေလ့ ရွိကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာသမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ ရွိၾကကုန္၏၊ ဤအရာ၌ အသွ်င္ေဂါတမသည္အဘယ္သို႔ ဆုိပါသနည္း'' ဟု ေလွ်ာက္၏။သီဝက ဤေလာက၌ သည္းေျခလွ်င္ ျဖစ္ေၾကာင္းရွိကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ျဖစ္ကုန္၏၊ သီဝက ဤေလာက၌ သည္းေျခလွ်င္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွိကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ျဖစ္ကုန္၏ဟူေသာ ဤအေၾကာင္းကုိ ကုိယ္တုိင္လည္း ဤသို႔ သိအပ္၏၊ သီဝကဤေလာက၌သည္းေျခလွ်င္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွိကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏ဟူေသာ ဤအေၾကာင္းကုိ ေလာကသည္လည္း အမွန္ဟု သမုတ္အပ္၏။ သီဝက ထုိသို႔ျဖစ္ရာ ဤသတၱဝါပုဂၢိဳလ္သည္တစ္စံုတစ္ခုေသာ သုခကုိျဖစ္ေစ၊ ဒုကၡကုိျဖစ္ေစ၊ဥေပကၡာကုိျဖစ္ေစ ခံစား၏။ ထုိအားလံုးသည္ေရွးကံေၾကာင့္ ျဖစ္၏ဟု ဤသို႔ ဆုိေလ့ရွိကုန္ေသာဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ကုိယ္တုိင္ သိအပ္ သည္ကုိလည္း ေက်ာ္လြန္ကုန္၏၊ ေလာက၌ အမွန္ဟု သမုတ္အပ္သည္ကုိလည္းေက်ာ္လြန္ကုန္၏၊ ထုိသို႔ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ထုိသမဏျဗာဟၼဏတို႔၏ စကားကုိ အမွားဟု ငါ ဆုိ၏။သီဝက ဤေလာက၌ သလိပ္လွ်င္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ရွိကုန္ေသာ။ပ။ သီဝက ေလလွ်င္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ရွိကုန္ ေသာ။ပ။ သီဝကသည္းေျခ သလိပ္ ေလ သံုးပါးေပါင္းဆံုျခင္းေၾကာင့္လည္း။ပ။သီဝက ဥတုေဖာက္ျပန္ျခင္းေၾကာင့္ လည္း။ပ။ သီဝက မညီမၫြတ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းေၾကာင့္လည္း။ပ။သီဝက (သူတစ္ပါးတို႔) လုံ႔လ ပေယာဂေၾကာင့္လည္း။ပ။ သီဝက ကံ၏ အက်ဳိးေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏။သီဝက ဤေလာက၌ ကံ၏ အက်ဳိးေၾကာင့္လည္းျဖစ္ကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏ ဟူေသာ ဤအေၾကာင္းကုိ ဤသို႔ ကုိယ္တုိင္လည္း သိအပ္၏။
သီဝကဤေလာက၌ကံ၏အက်ဳိးေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ကုန္ေသာအခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ျဖစ္ကုန္၏ဟူေသာ ဤအေၾကာင္းကုိေလာကသည္လည္း အမွန္ဟု သမုတ္အပ္၏။ သီဝက ထုိသို႔ျဖစ္ရာ
ဤသတၱဝါပုဂၢိဳလ္သည္ တစ္စံုတစ္ခု ေသာ သုခကုိျဖစ္ေစ၊ ဒုကၡကုိျဖစ္ေစ၊ ဥေပကၡာကုိျဖစ္ေစ ခံစား၏။ထုိအားလံုးသည္ ေရွးကံေၾကာင့္ ျဖစ္၏ဟု ဤသို႔ဆုိေလ့ရွိကုန္ေသာ ဤသို႔ယူေလ့ရွိကုန္ေသာသမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ကုိယ္တုိင္သိအပ္သည္ကုိလည္း ေက်ာ္လြန္ကုန္၏၊ ေလာက၌ အမွန္ဟုသမုတ္အပ္သည္ ကုိလည္း ေက်ာ္လြန္ ကုန္၏၊ ထုိသို႔ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထုိသမဏျဗာဟၼဏတို႔၏
စကားကုိ အမွားဟု ငါ ဆုိ၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူေသာ္ ေမာဠိယသီဝကပရိဗုိဇသည္ ''အသွ်င္ေဂါတမ (တရားေတာ္သည္) အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမ (တရားေတာ္သည္) အလြန္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါ၏။ပ။
အသွ်င္ေဂါတမသည္ အကြၽႏု္ပ္ကုိ ယေန႔မွ စ၍အသက္ထက္ဆံုး ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းသို႔ေရာက္ေသာ ဥပါသကာဟု မွတ္ေတာ္မူပါ'' ဟု ေလွ်ာက္၏။သည္းေျခ လည္းေကာင္း၊ သလိပ္ လည္းေကာင္း၊ေလ လည္းေကာင္း၊ ထုိသံုးပါး အေပါင္းလည္းေကာင္း၊ ဥတု ေဖာက္ျပန္ျခင္း လည္းေကာင္း၊မညီမၫြတ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း လည္းေကာင္း၊(သူတစ္ပါးတို႔၏) လုံ႔လ ပေယာဂ လည္းေကာင္း၊ကံ၏ အက်ဳိးႏွင့္တကြ ရွစ္မ်ဳိးေသာ ေဝဒနာျဖစ္ေၾကာင္းတို႔သည္ ရွိကုန္၏။
ပဌမသုတ္။
No comments:
Post a Comment